Just try to remember. Just try.




Min barndom har jag inga minnen av. Livet är en lek. Speciellt när man är en liten unge. En liten femåring. På sommaren springer dom runt i havet och skvätter vatten och bygger sandslott. På hösten hoppar dom i lövhögar och tittar upp i himlen och ser alla fåglar som flyger åt samma håll. "Vart ska dom?"  Alltid samma svar "Utomlands". På vintern så byggs det snögubbar och grottor. Skottar snö med sin lilla spade.
På våren skuttar dom runt i rosa och blåa gummistövlar med söta motiv på, i alla vattenpölar som dom ser.
Dom njuter av den sista snön som finns kvar, men samtidigt längtar efter sommaren.

När dom har hoppat i vattenpölarna tillräckligt många gånger, så att mamma säger "Sluta. Du blir blöt", och byggt så många morotsgubbar och gjort grottor, så är man tillslut tretton och stor.
Man hinner inte göra någonting, och man minns inget heller, för allt blev tråkigt tillslut, efter att ha gjort allting tretton gånger! Men hade jag gjort olika saker varje årstid och år, hade jag inte hunnit ikapp tiden, och jag hade inte haft dig. Förstå att jag älskar att vara tretton i rätt tid!

Kommentarer
Postat av: Oliver

Aww! :$

2010-10-17 @ 03:04:42
URL: http://Har ingen blogg :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0